آخرین اخبار
کد مطلب: 136483
افشاگري دشمنان داخلي و خارجيِ تفکر سليماني وظيفه رسانه‌هاست/ ضعف رسانه، عامل دريدگي مسئولين براي مذاکره با قاتلان سردار
تاریخ انتشار : 1399/10/07 09:47:22
نمایش : 802
روح الله مومن نسب گفت: برخي از دولت مردان ما حتي صراحتاً مذاکره، معامله، توافق، همراهي و همکاري با قاتلان حاج قاسم سليماني را مطرح مي کنند؛ اين دريدگي به دليل ضعف رسانه است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از راه دانا؛ کارشناس فضاي مجازي در خصوص حاج قاسم سليماني و نقش رسانه در ابعاد شخصيت اين سردار بزرگ، در گفتگو با تيتريک، گفت: حاج قاسم سليماني شخصيت چند بعدي داشتند يعني از يک بعد شخصيت او بعد نظامي بود و بعد ديگر ابعاد اجتماعي شخصيت او بود.براي مثال شما مي بينيد منطقي نيست که يا در چهارچوب وظايف يک نظامي، آن هم کسي که مأموريت برون مرزي دارد و فرمانده سپاه قدسه نيست که بيايد در سيل به سيل زدگان کمک کند يا به فقرا رسيدگي کند يا برنامه هايي اين گونه در داخل کشور داشته باشد. منتهي مي بينيم که هر جا که نياز هست حاج قاسم سليماني مستقيماً حاضر مي شوند.

سردار سليماني شخصيتي فراملي بود

روح الله مومن نسب ادامه داد: حاج قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس به عنوان شخصيتي بودند که در بيرون مرزهاي کشور به مظلومان و محرومان رسيدگي و در برابر پديده اي به نام داعش رسيدگي مي کردند. ايشان وظيفه اش را به خوبي انجام داد و داعش را از کشور هايي مثل عراق و سوريه و ... که آنها مي خواستند خرابکاري هايي کنند بيرون کرد. اما در بعد رسانه اي آن اتفاقي که بايد مي افتاد نيفتاد و کار به جايي رسيد که حتي رسانه ها در بعضي کشورها مثل عراق کودتا کردند و کاري کردند که نخست وزير همسوي با ايران در عراق مجبور به استعفا شود يا نمايندگان مجلس عراق نتوانند کارشان را به خوبي انجام دهند.

حصر رسانه اي؛حاج قاسم سليماني را قبل از ترور جسمشان؛ ترور رسانه اي کرد

وي افزود: اين نشان مي دهد که ما در حصر رسانه اي هستيم و چون در حصر رسانه اي هستيم نتوانستيم براي کشورهايي که با ما هم جهت هستند هم برنامه دقيقي داشته باشيم. حاج قاسم سليماني قبل از اينکه جسمشان ترور شود ترور رسانه اي شدند و توسط رسانه هاي بيگانه و رسانه هاي تحت نفوذ و رسانه هاي اينترت اکتيو مدياهايي مثل تلگرام و اينستاگرام ترور رسانه اي شدند و حتي حساب هايي که به نامشان بود حتي قبل از ترور ايشان حذف مي شد. بعد از اينکه ايشان به شهادت رسيدند باز هم در رسانه ترور شدند و رسانه هاي ما در داخل کشور، چه رسانه هاي نوين و چه رسانه هاي سنتي نتوانستند به معناي واقعي کلمه از سردار دفاع کنند و ما واقعاً در اين حوزه ضعيف ديده شديمدر بيانيهگام دوم حضرت آقا هم اتفاقاً به اين ضعف اشارهمستقيم شده است و براي شکست حصر رسانه اي برنامه هاي کوتاه مدت و ميان مدت دستور داده شد که متأسفانه تا به امروز اجرا نشده است.

در حوزه جنگ نرم و رسانه اي در برابر امريکا و رژيم صهيونيستي نتوانستيم مثل جنگ سخت قدرت نمايي کنيم

دبيرکل جبهه انقلاب‌ اسلامي در فضاي‌ مجازي تصريح کرد: به نظر من رسانه هاي داخل هر دو بعد حاج قاسم سليماني را بايد به صورت جدي و به شکل هاي مختلف دنبال کنند؛ مثلاً چرا در کشور ما بعد از گذشت يک سال از شهادت ايشان يک مستند در خور هنوز توليد نشده است؟ چرا فيلم حاج قاسم سليماني ساخته نمي شود و اسمي هم از آن نشنيده ايم؟ چرا بازي هاي رايانه اي و انيميشن هايي از مبارزات ايشان ساخته نمي شود؟ يا مواردي هم که ساخته شده انداز آن حمايت نمي شود؛ تيم جواني بازي انتقام سخت را ساختند اما دچار بي مهري شده و هيچ حمايتي از آن ها نشد و نهايتاً منجر به اين شد که اين ها نتوانند کارشان را تمام کنند. اين ها نشان مي دهد که ما در حوزه جنگ نرم و رسانه اي هم در برابر تئوريست هاي دنيا به خصوص امريکا و رژيم صهيونيستي نتوانستيم مثل جنگ سخت قدرت نمايي کنيم و در جنگ نرم بعضي قسمت ها قافيه را باخته ايم.

رسانه هاي مجازي تحت تأثير نفوذ دشمن نتوانستند معناي واقعي شخصيت حاج قاسم سليماني را نشان دهند

مومن نسب گفت: وقتي فريب بستر آن ها را خورده ايم و وارد بستر آن ها شديم و صفحه اي را در اينستاگرام راه انداختيم و سال ها پول خرج کرديم و انرژي گذاشتيم، تا اينکه به نقطه اي رسيد که به خاطر يک عکس از حاج قاسم سليماني صفحه بسته مي شود، چون ما به بستر آن ها اعتماد کرديم و قاعده نفي سبيل و اعانه ظالم را جدي نگرفتيم و باعث شديم که رسانه هاي مجازي ما تحت تأثير نفوذ دشمن نتوانند به معناي واقعي شخصيت حاج قاسم سليماني را نشان دهد و او همان طور که مظلوم شهيد شد با وضعيت رسانه اي مظلوم هم باقي ماند.

همه رسانه هاي در شناختن ابعاد سردار دلها کوتاهي کردند

وي ادامه داد: من نگاهم به رسانه ها مي افتد مي بينم که متأسفانه ابعاد مختلف حاج قاسم سليماني پنهان مانده است. پخش هاي زنده در پست هاي اينستاگرامي يا شبکه هاي خارجي که بسياري از کاربران ايراني عضو آنهاهستند، جرئت نمي کنند نام حاج قاسم را بياورند حتي يکي از عزيزان گرافيست چشم حاج قاسم را در يک پوستر کار کرده بود و به دليل استفاده از چشم حاج قاسم در آن پوستر حسابش بسته شد. اين يعني نهايت خفت و ذلت که در خاک خودمان از بستر خودمان استفاده و سردار سليماني ما را ترور رسانه اي مي کنند. در سمتي ديگر رسانه هاي خودمان هم چه صدا و سيما و چه رسانه هاي ديگر ظهور و بروز جدي نداشته و رسانه ها نتوانستند آن طور که بايد و شايد همه ابعاد شخصيتي حاج قاسم سليماني را به نمايش بگذارند.

حرف از مذاکره دولت مردان و همکاري با قاتلان سردار دلها؛اين دريدگي به خاطر ضعف رسانه است

رييس مرکز آموزش سواد فضاي مجازي کشورافزود: جا داشت که حرف ها و حتي وصيت نامه حاج قاسم سليماني بارها و بارها در برنامه هاي جدي و جذاب تلويزيون بررسي شوند و ابعاد مختلف اين وصيت نامه الهي که ايشان نوشته بودند و مطالب جدي که ايشان در حوزه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي و بين المللي داشتند مرفور مانده که اين کار، کار رسانه است. رسانه هاي صوتي و تصويري ما درباره اين موضوع کار کنند. به اعتقاد من رسانه هاي مجازي خوب عمل نکردند و خبرگزاري ها و رسانه هاي مکتوب ما جز زدن يک عکس و مطلب کليشه اي کار خاصي انجام ندادند، چه خوب بود که با همرزمان سردار مصاحبه کرده و نه يک مصاحبه خشک و خالي که بيايند و به شکل هاي مختلف مثل روش هاي انيميشن، ساخت بازي، ساختن فيلم، مستند جذاب و به روش هاي مختلف هنري خوب شخصيت حاج قاسم سليماني را به نمايش مي گذاشتند و شايد شناخت دشمنان حاج قاسم باعث شود که او بهتر شناخته شود که اين هم مسئله بعدي ما است؛ يعني ما در شناساندن دشمني دشمنان حاج قاسم سليماني هم کم گذاشتيم. برخي از دولت مردان ما حتي صراحتاً حرف از مذاکره، معامله، توافق، همراهي و همکاري با قاتلان حاج قاسم سليماني را مطرح مي کنند؛ اين دريدگي به خاطر ضعف رسانه است و رسانه هاي ما بايد دشمنان سردار را به درستي نشان مي دادند.

دشمن حاج قاسم سليماني ترامپ نبود دشمن همان کساني بودند که داعش را به وجود آوردند

مومن نسب خاطر نشان کرد: دشمن حاج قاسم سليماني ترامپ نبود دشمن همان کساني بودند که داعش را به وجود آوردند، يعني دمکرات هاي امريکا و کل سيستم و نظام حاکم در امريکا دشمن او بودند، همان هايي که الآن ترامپ را هم محدود مي کنند و صفحه حاج قاسم را مي بستند يعني آن ها لزوماً از طرفداران ترامپ نبودند، بايدن که در امريکا رئيس جمهور است صراحتاً عليه سردار سليماني و به نفع تصميم ترامپ در قتل و ترور حاج قاسم بيانيه صادر مي کند. اين ها نشان مي دهد که امريکا يکدست با دولت مردانش وبا قاتل سردارمان هستند. رسانه ي ما بايد اين را اثبات کند، سردار سليماني با تکه تکه شدن بدنشان خواستند بد بودن، کثيف و حقير بودن دشمن را به ما اثبات کنند؛ ايشان بهاي کثيف بودن دشمن را با جانشان پرداخت کردند.

دشمن شناسي هميشه اولويت دارد

وي ادامه داد: دشمن شناسي هميشه اولويت دارد، همانطور که در قرآن مطرح شده است اول کفر به طاغوت را داشته باشيد و بعد ايمان به خدا، يعني کسي که کافربه طاغوت باشد بعد ايمانش به خدا پذيرفته مي شود.در حوزه مجاهدت هاي سردار سليماني اين را نتوانستيم خوب تبيين کنيم. حاج قاسم سليماني نماد يک تفکرو مکتب در کشور ما بودند؛ مکتب او با همه ابعادش بايد شناخته مي شد و اين وظيفه رسانه هاست.

دشمنان داخلي که با سنگ اندازي جلوي پاي سردار سليماني؛ درصدد پيشرفت کشور برآمدند

رييس سواد رسانه کشور تاکيد کرد: رسانه ها بايد با يک آزادگي خاصي حرف ها و مشي حاج قاسم سليماني را نشان دهند و دشمنان داخلي او هماناني هستند که وقتي او بشار اسد را براي ملاقات با حضرت آقا به ايران آورد، استعفا دادند و يا جوي عليه ايشان به راه انداختند، زماني که حاج قاسم سليماني با امريکا در سوريه، لبنان، عراق، يمن و... مي جنگيد، آن ها با امريکا مذاکره و معامله مي کردند و زماني برجام را امضا کردند که ايشان و نيروهاي عزيز سپاه قدس در حال نبرد تن به تن در خارج از جغرافياي ايران با آن ها بودند و از مرزهاي ايران حمايت مي کردند و همان هايي که به دروغ آمدند ووقتي نيروها در حال جنگ بودند، سيگنال ضعف ارسال کردند. آن هايي که جلوي کشتي هاي حاج قاسم را وقتي که سپاه قدس کمک ها را به سمت يمن مي برد، گرفتند و نگذاشتند کمک ها به آن جا برسد.

رئيس جمهوري را که به بدترين شکل ممکن با امثال حاج قاسم سليماني و کم کردن بودجه برخورد کرد

مومن نسب گفت: رسانه تکليف دارد که اين ها را افشا کند، رئيس جمهوري را که به بدترين شکل ممکن مواجهه پيدا مي کرد با امثال حاج قاسم سليماني و بودجه ها را کم مي کرد و حرف ها و سيگنال هايي که از اين سو ارسال مي کرد و همه سيگنال هايي منفي بودند را افشا کند. حتي با توسعه فضاي مجازي بي در و پيکر باعث شد که اختلالات جدي در کار بچه‌هاي حاج قاسم سليماني ايجاد شده و آن هايي که کاري کردند که حتي بعضي از نيروهاي قدس از جمله خود حاج قاسم سليماني از طريق فضاي مجازي و فضاي سايبري مورد هدف قرار گرفتند که اين هم حاصل ضعف دولت بود.

دشمنان حاج قاسم را فقط به يک ترامپ خلاصه نکينم؛ دشمنان او همه کساني بودند که با تفکر ايشان زاويه داشتند

وي خاطر نشان کرد: چرا ما دشمنان حاج قاسم را فقط به يک ترامپ خلاصه کنيم، دشمنان او همه کساني بودند که با تفکر ايشان زاويه داشتند. اين ها چه در داخل و چه در خارج از جغرافياي ايران يک هدف مشترک را دنبال مي کردند که آن هم کشتن او بود. يک عده از اين سو مي خواستند آرمان هاي او را بکشند و تا حدي هم موفق بودند و صفحاتي مثل آمد نيوز را در بستري مثل تلگرام توسعه و به آن ها اطلاعات دروغ مي دادند و آن ها هم با اطلاعات دروغ مي خواستند ذهن مردم را عليه حاج قاسم منفي کنند؛ از سمت ديگر در خارج از کشور هم تعداد خنجرهايي که در کمرشان فرو رفت خيلي بيشتر از گلوله هايي بود که به سينهايشان خورد. شايد حاج قاسم قبل از اينکه ترور شوند تروريست هاي داخلي ايشان را ترور و عليه ايشان جو سازي هاي سنگين کرده بودند. کساني که شايعه کانديداتوري ايشان را مطرح کردند و با انتخاب يک وزير غير سپاهي به دشمن کد تحريم سپاه را دادند و امثال اين خرابکاري هايي که يکي و دو تا نيست که آن ها را بشماريم.

رسانه تکليف دارد که دشمنان داخلي و تفکر حاج قاسم سليماني را چه در زمان حيات و چه بعد از شهادت و حيات مجددشان افشا کند

مومن نسب در خاتمه خاطر نشان کرد: پس در نتيجه رسانه تکليف دارد که اين ها را افشا کرده و دشمنان داخلي و تفکر حاج قاسم سليماني را چه در زمان حيات و چه بعد از شهادت و حيات مجددشان بايد افشا کنند؛ اين تحريم رسانه اي بايد شکسته شود و دشمنان خارجي وي را نه فقط يک ترامپ بلکه کل امريکا، کل نظام سلطه، کل آنهايي که سکوت کردند، همراهي کردند، آب به آسياب امريکايي هاوترامپ ريختند، خيلي از کشور هاي اروپايي و سياستمداران امريکايي مثل بايدن و دموکرات هايي که دستشان آغشته به خون حاج قاسم است؛ همه اين ها را نشان دهند و افشا کنند و اي کاش رسانه هاي ما اين موضوع و همه ابعاد اين جنايت را به نمايش بگذارند. حتي کساني که در عراق قاتل سردار سليماني بودند بعد از ايشان سمت گرفته و دستگاه ديپلماسي ما بسيار منفعل با اين موضوع برخورد کرد. اينکه آرمان هايحاج قاسم چه بود؟ و چگونه مي شود آن ها را دنبال کرد؟ دشمنان داخلي و خارجي او چه کساني بودند و چه تفکري داشتند؟ دنبال کردن و تبيين همه اين ها از وظايف خطير رسانه ها است.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس